zondag 30 augustus 2009

'Plakken voor Europa'

Woensdagavond voor Hemelvaartdag hebben Barend van de Kraats en ik ons met het 'edele handwerk van de politiek', zoals Barend dat noemt, beziggehouden.

We hebben namelijk geplakt voor Europa. Dat plakken is voor mij en Barend de eerste keer en er komt best nog wel wat voor kijken. Zo moet je in het bezit zijn van posters van de juiste partij, in ons geval beschikken we over schitterende posters.

Verder heb je stijfsel, kwast, emmer, bezem en dergelijke attributen nodig. Met daarbij de professionele schildersladder van Barend, gaan we goed geëquipeerd op weg. In onze gemeente Pijnacker-Nootdorp staan tien borden die beplakt dienen te worden. Dat is ons gelukt op één avond, ondanks dat het niet altijd meevalt om de borden op een volledig legale en verkeersveilige wijze met de auto te benaderen. Aan het eind van de avond komen we tot de conclusie dat wij, D66 dus, de enige partij zijn die echt plakken VOOR Europa. De andere partijen plakken tegen Europa of weten niet zo goed wat ze met Europa aanmoeten.

Het toetje komt de vrijdag na Hemelvaartdag. In een gesprek met Sjaak Oudshoorn, van onder andere de Telstar, vertel ik hem van ons plakavontuur. Hij zegt mij het hartstikke leuk te vinden om een fotootje te maken van een aantal plakkende D66-ers. Ik bel een rondje en zie hierboven het resultaat.

Namens het plakteam wens ik iedereen en vooral onszelf een goede verkiezingsuitslag.

Groet,
Peter Hennevanger