zondag 30 augustus 2009

Lijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2010 Pijnacker-Nootdorp vastgesteld

De lijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2010 is door de leden in de ALV van 13 november 2009 vastgesteld. De volgorde van kandidaten is in een tweetal interne stemmingsrondes (lijsttrekker en overige kandidaten) bepaald.

Lijst Pijnacker-Nootdorp
Al eerder was Peter Hennevanger gekozen als lijsttrekker. Peter woont in Pijnacker en is werkzaam als docent bij de Hogeschool Leiden. Hij was de voorzitter van de in maart opgerichte D66 afdeling Pijnacker-Nootdorp Lansingerland en heeft zijn voorzitterschap per direct overgedragen aan Aniek Dane. Peter: “Ik wil als aanvoerder van mijn team de (lokale) ideeën van D66 uitdragen.’’ Meer specifiek ligt zijn kennis en affiniteit bij de thema’s financiën, bestuur, sport en onderwijs.

Op de tweede plaats staat Barend van de Kraats, geboren en getogen in Pijnacker, die al eerder voor D66 actief was, maar dan in Amsterdam, waar hij een aantal jaren heeft gewoond. “Ook in Pijnacker-Nootdorp wil ik het andere D66 geluid laten horen door te kiezen voor heldere alternatieven waarbij eerst gewogen en daarna gesproken wordt.” Barend is directeur van Annalise Market Intelligence, een research & consultancy bureau.

Harry Wever staat op de derde plaats. Hij woont ruim 10 jaar in Delfgauw en werkt als beleidsmedewerker bij het ministerie van VROM. Harry wil zich inzetten voor het behoud van het dorpse karakter van Pijnacker-Nootdorp.

Op de vierde plaats staat Patrick van der Hoeven, sinds een jaar inwoner van Nootdorp en communicatieadviseur digitale media bij de RDW (Dienst Wegverkeer). Zijn kwaliteiten op dit gebied heeft hij al ingezet door de websites van D66 Pijnacker-Nootdorp en D66 Lansingerland opnieuw op te starten en gereed te maken voor aansluiting op de landelijke digitale D66 huisstijl. Patrick: “Ik verwacht een aansprekende en goede vertegenwoordiger te kunnen zijn voor een grote bevolkingsgroep binnen de gemeente Pijnacker-Nootdorp.”

De vijfde plaats wordt ingenomen door Lex Kroese, een ervaren D66 raadslid (o.a. in een stadsdeel van Amsterdam). Hij woont al enkele jaren in Nootdorp en werkt als juridisch medewerker P&O bij de gemeente Leidschendam-Voorburg. Lex staat, ondanks financieel onzekere tijden, pal voor de kwaliteit van onderwijs en een prettige, veilige leefomgeving.

Henk van Dam, woonachtig in Pijnacker en part-time werkzaam als voorzitter van een pensioenfonds én vrijwilliger bij het cliëntenplatform van Careijn, staat op de zesde plaats. Henk voelt zich vooral betrokken bij de werkvelden bestuur, zorg en welzijn en sport en wil zich graag inzetten voor verbetering van de communicatie tussen de gemeente en haar burgers met het doel de betrokkenheid van burgers bij de besluitvorming binnen de gemeente te verhogen.

Met dit team wil D66 Pijnacker-Nootdorp een andere, meer transparante en professionele lokale politiek gaan voeren, zichtbaar voor het oog van alle inwoners van Pijnacker-Nootdorp!

De volledige lijst luidt:
1.    Peter Hennevanger
2.    Barend van de Kraats
3.    Harry Wever
4.    Patrick van der Hoeven
5.    Lex Kroese
6.    Henk van Dam
7.    Kees Buursink
8.    René van Marrewijk
9.    Barbara de Vries
10.   Jaap van Staalduine
11.   Noud Jansen