zondag 30 augustus 2009

Vakantie voorbij, oftewel zomerreces ten einde

De zomervakantie is weer zo goed als afgelopen of moet ik schrijven dat het ‘zomerreces’ weer bijna ten einde loopt. Hoe dan ook, het serieuze werk gaat nu echt beginnen, de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 komen wel heel dichtbij, je kunt ze bijna aanraken.

Ik hoop dat jullie je tijdens de zomer hebben kunnen opladen om voorzien van de nodige energie en inspiratie de verkiezingen tegemoet te gaan. Ikzelf heb mij laten inspireren tijdens een tocht langs de beroemde en beruchte ‘Route 66’ om niet te veel van de route naar de verkiezingen af te wijken. Uiteindelijk gaat het erom dat we in zowel Lansingerland als Pijnacker-Nootdorp met elkaar op weg gaan naar een mooi resultaat voor onze partij, met de peilingen als steun in de rug.

Route 66 als bron van inspiratie

En, beste democraten, het is alle hens aan dek, want er is nog heel veel te doen de komende maanden. Ten eerste al op zeer korte termijn de verkiezing van onze lijsttrekkers. In zowel Pijnacker-Nootdorp als Lansingerland valt wat te kiezen, want voor beide gemeentes hebben zich ieder twee kandidaten aangediend. Zaterdagmorgen 29 augustus vindt er een bijeenkomst plaats waarbij jullie kunnen kennismaken met hen, op de website en via de mail meer informatie hierover. Tevens is er de gelegenheid om kennis te maken met de overige kandidaten voor de lijsten. Op vrijdag 11 september a.s. sluit de schriftelijke stemming voor de lijsttrekker, later volgt de stemming voor de rest van de kandidatenlijsten.

Inmiddels is een groot aantal leden bezig met het voorbereiden en schrijven van de verkiezingsprogramma’s voor beide gemeenten. Ook dit is een gigantische klus waarbij nog de nodige noten gekraakt moeten worden. Daarna hebben we iedereen nodig om met elkaar een goede campagne te voeren. Verder zijn er nog klussen te doen rond het bijhouden van de website en organiseren van bijeenkomsten waarbij wij elkaar regelmatig kunnen treffen voor serieuze en sociale activiteiten.

Kortom, werk aan de winkel!

Groet,
Peter Hennevanger