woensdag 9 december 2009

Anders, JA D66

Zo vlak voor de Kerstdagen is het gelukt om een vernieuwde site van D66 afdeling Pijnacker-Nootdorp/Lansingerland te lanceren. Een site met een nieuwe en overzichtelijke indeling, met ruimte voor zowel de gezamenlijke afdeling Pijnacker-Nootdorp/Lansingerland als voor de politieke onderwerpen per gemeente.

Voor mij als lijsttrekker voor Pijnacker-Nootdorp is dit een uitstekende gelegenheid om u bij te praten over de ontwikkelingen van de lokale Democraten in onze gemeente.

Ten eerste is er, zoals u ziet, veel werk achter de schermen verricht om de communicatie via dit medium met u zo gemakkelijk en prettig mogelijk te maken. Ik denk dat een bedankje van mijn kant aan degenen die dit voor elkaar hebben gekregen dan ook op zijn plaats is, bij deze.

Ten tweede zijn we met de leden van onze afdeling erin geslaagd om een geweldig team samen te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart aanstaande. Er staan 14 stuk voor stuk enthousiaste en zeer betrokken mensen op onze verkiezingslijst. Met als lijstduwer ‘good old’ Ad van der Wielen die, zoals hij dat zelf zegt: "daarmee een handtekening plaatst, onder een fantastische lijst". Daarnaast zijn er nog tal van leden actief in het afdelingsbestuur en ter ondersteuning op vele terreinen. Kortom we hebben de mensen en de ideeën.

De ideeën, het derde punt van mijn verhaal. Een groot contingent van de leden is de afgelopen maanden heel druk in de weer geweest om zich goed te verdiepen in de lokale politieke onderwerpen. Er is veel gelezen, gepraat met elkaar en met veel inwoners van onze gemeente. We hebben raadsvergaderingen bekeken vanaf de publieke tribune en we hebben veel geschreven en geschrapt. Dit alles leidt tot een verkiezingsprogramma dat de kiezer, maar ook de toekomstige raadsleden houvast geeft voor de komende raadsperiode.

In de eerste helft van december heeft de club de laatste punten en komma’s op de juiste plek gezet. Half december gaat het concept verkiezingsprogramma naar alle leden van de lokale afdeling. Tijdens een ledenvergadering, medio januari kan het programma dan worden vastgesteld door de leden, al dan niet met eventueel door hen voorgestelde wijzigingen en aanvullingen. Daarna zullen we het programma presenteren aan alle inwoners van de gemeente. Zo te zien is alles ruimschoots voor de verkiezingen klaar.

Over de inhoud van het programma kan ik dus nog niet te veel schrijven, omdat onze leden daarover uiteraard het laatste woord hebben. Maar het mag duidelijk zijn dat wij het er bij D66 over eens zijn dat het in Pijnacker-Nootdorp toch op een andere wijze zou moeten kunnen dan de manier waarop de plaatselijke politiek zich de laatste jaren heeft gemanifesteerd.

Wij zeggen: Ja het moet anders, ja het kan anders. Ja anders, JA D66!!!

Ik ben er klaar voor om dat samen met u te doen als u ook JA zegt tegen D66 op 3 maart 2010.

Peter Hennevanger
Lijsttrekker D66 Pijnacker-Nootdorp