dinsdag 20 september 2011

D66 pleit voor overleg met Provincie over Groene Buffer Delfgauw

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />De fractie van D66 vraagt het College om op korte termijn in overleg  te treden met de Provincie over het realiseren van de (een) Groene Buffer in Delfgauw. Vorige week werd bekend dat de Provincie het verzoek van de Gemeente voor een groene zone tussen Delfgauw en de glastuinbouwlocatie Pijnacker-West heeft afgewezen.

D66 vindt het van groot belang dat de Groene Buffer wordt gerealiseerd. Daarom zal woordvoerder  D66 raadslid Harry Wever tijdens de raadsvergadering van donderdag 29 september a.s. vragen stellen over dit onderwerp. "Wij hebben immers altijd begrepen dat de provincie in beginsel positief staat tegenover de realisatie van de noodzakelijke Groene Buffer tussen Delfgauw en de glastuinbouwlocatie Pijnacker-West", aldus Wever.

De Provincie stelt als eis dat ter compensatie elders in de gemeente ruimte moet worden gevonden om het areaal glastuinbouw binnen Pijnacker-Nootdorp op peil te houden. De door de gemeente voorgestelde compensatie in het zogenaamde FES-gebied in Pijnacker-Oost is door de Provincie echter afgewezen. Wever: "Als blijkt dat de door de gemeente aangewezen gronden inderdaad niet aangemerkt kunnen worden als compensatiegrond, wil ik het College vragen of ze een alternatief plan heeft om andere gronden aan te wijzen."

De vragen aan het College zijn hieronder als pdf te downloaden:

Vragen_fractie_D66_betreffende_Groene_Buffer_Delfgauw.pdf