woensdag 10 februari 2016

D66 in gesprek met inwoners over Centrum Pijnacker

D66 Pijnacker-Nootdorp ging afgelopen zaterdag in gesprek met bezoekers van het winkelcentrum van Pijnacker. De gemeente Pijnacker-Nootdorp is recent een maatschappelijke dialoog gestart over mogelijke veranderingen van dit gebied. Winkeliers, bewoners en eigenaren worden betrokken bij de planvorming en inrichting. De lokale afdeling van D66 ging in gesprek hierover met het winkelend publiek.

De lokale fractievoorzitter van D66, Peter Hennevanger, geeft als toelichting: “We horen graag wat er leeft onder de inwoners, zodat we heel gericht initiatieven kunnen nemen om zo nodig de regelgeving aan te passen of sommige regels zelfs te schrappen.”

6S8A0464

D66 heeft een eigen programma, maar is altijd op zoek naar nieuwe ideeën en nieuwe mogelijkheden. “Daarom gaan we met veel plezier een paar keer per jaar de straat op om van de inwoners van Pijnacker-Nootdorp te horen wat zíj belangrijk vinden. Veel inwoners zijn heel betrokken bij de inrichting van het centrum. Deze gesprekken helpen ons om ons werk in de gemeenteraad zo goed mogelijk te doen,” aldus Peter Hennevanger

Uit de gesprekken kwamen veel interessante ideeën naar voren. Uiteraard werd over het gebouw ‘De Diamant’ gesproken, waarbij een aantal mensen vond dat het maar helemaal moet verdwijnen. Verder wilden enkele jonge kinderen graag een snoepwinkel in het centrum. Een oud-winkelier was van mening dat er meer ruimte moet komen voor jonge ondernemers die hun winkel combineren met activiteiten op het internet. Een ander vond het jammer dat het altijd zo waait op het plein. Meer gezelligheid, meer terrassen, tijdelijke winkels tegen leegstand waren ook veel gehoorde ideeën.

6S8A0431