zondag 27 augustus 2017

D66 Pijnacker-Nootdorp/Lansingerland luidt nieuw politiek jaar in!

De schoolvakantie is afgelopen en het nieuwe politieke jaar dient zich aan. Een jaar dat voor een belangrijk deel in het teken zal staan van de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart a.s.

In het afgelopen voorjaar zijn we in beide gemeenten (Pijnacker-Nootdorp & Lansingerland) voortvarend van start gegaan met een kennismakingsavond in februari, gevolgd door diverse bijeenkomsten in het kader van het verkiezingsprogramma. Mooi om te zien hoe zich langzaamaan een club mensen vormt die zich vol energie wil inzetten: voor de campagne, voor een goed verkiezingsprogramma, voor opnieuw een helder en noodzakelijk D66-geluid in de gemeenteraden in de komende jaren! Maar… we zijn er nog niet: dus wil je meedoen, doe dan mee!

Van groot belang zijn de komende weken. Onlangs is de kandidaatstelling voor de kieslijsten geopend. Tot eind september kun je je nog kandidaat stellen. Alle leden hebben hierover eind juli een mail ontvangen van de lijstadviescommissie. Mocht je deze mail onverhoopt gemist hebben, laat het dan weten. Noteer in dit kader ook vast woensdag 11 oktober in de agenda. Dan hebben we een extra ledenavond waarbij de kandidaten zich zullen presenteren, waarna het aan de leden is om bij schriftelijke stemming de volgorde van de kandidaten vast te stellen.

Maar eerst is het tijd om op informele wijze met elkaar het nieuwe jaar af te trappen. Op 9 september a.s. zijn alle leden (ook niet-leden zijn welkom) vanaf 15 uur van harte uitgenodigd voor een borrel in restaurant Bergsche Plas, Rottebandreef 50 te Bergschenhoek. Je kunt je nog aanmelden door vóór 1 september a.s. een e-mail te sturen aan d66@barendvandekraats.nl. Namens het bestuur hoop ik velen daar te treffen en met elkaar het vizier scherp te stellen richting 21 maart 2018!