Daniël de Wolf

Raadslid / Fractiesecretaris

Pijnacker

Daniël de Wolf woont in Pijnacker (Keijzershof, vanaf 2019 in Ackerswoude) en is bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 als raadslid verkozen.

Voorafgaand aan de verkiezingen was Daniël secretaris van de gecombineerde afdeling van D66 voor Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland.

In het dagelijks leven werkt hij in de IT als Software Engineer: iemand die organisaties helpt efficiënter te werken door ze van computerprogramma’s (apps!) te voorzien. Samen met de klant analyseert hij waar de pijnpunten en behoefte ligt, waarna hij een oplossing ontwerpt, bouwt en de gebruikers ermee leert te werken.

Zijn vrije tijd verdeelt Daniël over vele interesses: naast veel tijd doorbrengen met familie en vrienden, is hij te vinden in een zeilboot, squashzaal of bioscoop, maar ook op verre reizen en – hoe kan het ook anders – achter de computer voor een spelletje.

“Computers en het internet zijn mooie uitvindingen. Ik wil mij ervoor inzetten dat iedereen (die dat wil en kan) daarvan gebruik kan (leren) maken, op een veilige manier, ongedwongen en zo simpel mogelijk. Hierin heeft de (lokale) overheid een voorbeeldrol… dáárvoor wil ik strijden!”