Patrick van der Hoeven woont sinds 2008 in Nootdorp en is portefeuillehouder Verkeer en Vervoer, Bedrijfsvoering en ICT, Regionale Ontwikkelingen en Decentralisatie van rijkstaken naar gemeenten.

Verder zit hij in de Adviescommissie Vervoersautoriteit van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag. Voor de D66 fractie vervult hij de rol van vice-fractievoorzitter en is hij campagneleider voor de verkiezingen van 2017 en 2018.

In het dagelijkse leven is hij interim professional bij I-Interim Rijk, onderdeel van Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

“Nootdorp is een prachtige uitvalsbasis voor jonge professionals. Prettig wonen – alleen, samen, of met het gezin – in een groene omgeving, maar toch binnen twintig minuten met de randstadrail bij de grote werkgevers in Rotterdam of Den Haag. Voor een goede binding met Nootdorp is het juist van belang om over de gemeentegrenzen heen te kijken, in regionale samenwerking. Dat is waar ik mij voor inzet!”

Meer van Patrick v/d Hoeven