Peter Hennevanger

Pijnacker

Peter Hennevanger is fractievoorzitter van de D66 fractie in de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp en was lijsttrekker voor de verkiezingen van 2014. Hij heeft als onderwerpen bestuur en financiën en is lid van de agendacommissie, rekeningencommissie en voorzitter van de werkgroep Planning en Control, die namens de raad zorgt voor meer inzichtelijkheid van onder andere de begroting en het jaarverslag van de gemeente.

Namens de raad van Pijnacker-Nootdorp is Peter lid van de rekeningencommissie van de Veiligheidsregio Haaglanden. Verder onderhoudt hij contacten met de fractievoorzitters van de andere partijen in het Presidium.

Peter is geboren en getogen in Pijnacker en was in het verleden bestuurslid bij voetbalvereniging Oliveo als Jeugdvoorzitter en actief bij de Carnavalsvereniging. Daarnaast is hij speaker bij evenementen als de 12-inch race, de Rabobank sponsorfietstocht en de Run Bike Run.
Peter is werkzaam als docent bedrijfseconomie bij de Hogeschool Leiden.

Meer van Peter Hennevanger