Openbaar Vervoer

D66 wil dat de huidige buslijnen en de buurtbus behouden blijven

Een goed OV is van belang voor de bereikbaarheid van de voorzieningen waar onze inwoners op zijn aangewezen. D66 investeert liever in een goede bereikbaarheid van de kernen en de steden Delft en Zoetermeer dan in nog meer asfalt.

Zorgpunt is de verbinding tussen Nootdorp en Pijnacker. Gelukkig rijdt er nu een buurtbus met de noodzakelijke inzet van vrijwilligers. Onze gemeente dient er voor te zorgen dat de huidige buslijnen en de buurtbus behouden blijven. D66 wil het gebruik van de buurtbus stimuleren om deze lijn ook in de toekomst te kunnen behouden.

D66 wil de veiligheid en de aantrekkelijkheid van het OV vergroten

Een goede bereikbaarheid en toegankelijkheid van de haltes van OV is belangrijk. Verder moeten de haltes goede overstap mogelijkheden hebben en er moeten voldoende parkeerplekken bij de stations van de Randstadrail aanwezig zijn. Aandachtspunt is P+R Pijnacker Centrum. Ook zou nagegaan moeten worden of er OV-fietsen kunnen worden verhuurd bij de randstadrailhalte Pijnacker-Centrum. D66 is voorstander van de aanleg van bewaakte fietsenstallingen bij alle drie de RR haltes in onze gemeente.